Według źródła danych typu open source wielkość światowego rynku FMCG wyceniono na 11 490,9 miliardów dolarów w 2021 roku. Mając na uwadze szybki i konsekwentny rozwój rynku eksperci prognozują, że do 2031 roku osiągnie on wartość 18 939 miliardów dolarów. Ze względu na tak duży udział w rynku, branża FMCG ulega silnemu nasyceniu.
Znaczenie i zalety marketingu cyfrowego dla branży szybkozbywalnych towarów konsumpcyjnych są już oczywiste. Coraz więcej konsumentów woli kupować produkty w internecie nie wychodząc z domu, niż odwiedzając sklepy fizyczne. Pandemia Covid-19 również przyspieszyła tę tendencję.
Wzrost wykorzystania mediów społecznościowych wpłynął na sposób, w jaki firmy docierają do klientów i angażują ich. Tradycyjne podejście w mediach offline nadal może świetnie działać, ale z moich obserwacji wynika, że kampanie cyfrowe mogą zdziałać cuda. Poniżej przedstawię kilka kreatywnych przykładów.
L’Oréal wykorzystał tę strategię, aby zdobyć zaufanie i lojalność klientów, pokazując życie wewnątrz swojej firmy. Udostępniając hashtag #lifeatloreal w mediach społecznościowych, L’Oréal chciał pokazać prawdziwe życie swojego zespołu. Strategia ta pokazuje proces powstawania produktu i jego ludzi. Ponadto #lifeatloreal służy również do przedstawienia kultury firmy oraz przekazania wiadomości o wiarygodności swoich członków zespołu i produktów.
Radzenie sobie z problemami świata to zbyt duża misja dla jednej marki, ale rozpoczęcie od zrobienia czegoś w ramach społeczności może pozytywnie wpłynąć na jej wizerunek. Dzisiejsi klienci są dość wrażliwi na kwestie społeczne. Chętniej patrzą na marki, które poprzez kampanie lub inicjatywy niosą świadomość i szerzą życzliwość.
W Indonezji jest wiele marek FMCG, które próbują wybrać tę drogę. Weźmy za przykład Pepsodent firmy Unilever. Zorganizowali kampanię o nazwie #PahlawanSenyum, w ramach której przekażą 1,5% swojego zysku na wsparcie zdrowia jamy ustnej sierot w Indonezji.
Tworzenie szumu za pomocą komunikatów bliskich sercu klientów wywrze zarówno pozytywne wrażenie na marce, jak i zwiększy liczbę zakupów, ponieważ klienci również chcą być częścią ruchu życzliwości.
W kontekście lojalności w branży FMCG firmy muszą skoncentrować się na spersonalizowanych doświadczeniach, analizie danych klientów i efektywnym zarządzaniu asortymentem oraz cenami. Ograniczone możliwości bezpośredniej interakcji z klientem wymagają innowacyjnych podejść do angażowania konsumentów.
W tym kontekście warto zwrócić uwagę na kampanię ZdrAPPka stworzoną przez grupę projektową The Humans dla Delikatesów Centrum. Kampania ta została oparta na mechanizmie zdrapywania w postaci digital w aplikacji mobilnej, przyniosła imponujące rezultaty. Liczba pobrań aplikacji oraz nowych aktywnych użytkowników wzrosła o 50% do miliona użytkowników i nadal rośnie. To pokazuje, jak kreatywne i innowacyjne podejście może przynieść realne korzyści dla firm działających w branży FMCG.
Zaangażowanie klientów B2C w branży dóbr szybkozbywalnych, wymaga ciągłego dostosowywania się do zmieniających trendów i oczekiwań klientów. Wykorzystanie nowych technologii, takich jak aplikacje mobilne oraz dobrze zaprojektowane kampanie marketingowe, przynoszą markom znaczące i policzalne korzyści.
Z tego artykułu dowiesz się jak stosować AI w e-commerce, pozytywnie wpływając na doświadczenia konsumentów i procesy obsługi klienta. Sztuczna inteligencja staje się nieodzownym narzędziem w e-commerce i może wpłynąć na przyszłość tej branży. Wykorzystanie AI w E-commerce Jednym z obszarów, w których jako agencja wspomagamy się AI jest na pewno utrzymanie e-commerce lub jego budowa. Wykorzystanie tego typu rozwiązań na pewno daje naszemu klientowi możliwość optymalizacji pracy zespołu. […]
Czy kiedykolwiek używałeś emoji w swoich wiadomościach? Pewnie tak. Ten prosty i uniwersalny język jest zrozumiały dla wszystkich, a używanie emoji niedawno wyszło poza ramy komunikacji online. Często stosuje się je do różnych celów offline, od reklam na bilbordach i okładkach albumów po kolekcje odzieży. 17 lipca obchodzony jest Światowy Dzień Emoji. Z tej okazji postanowiliśmy podzielić się nietypowymi sposobami komunikacji marki. Dlaczego marki używają emoji? Są uniwersalne. […]
Dziękujemy za Twoją wiadomość :)
Już niebawem otrzymasz od nas ofertę na wybrane usługi.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez The Humans Sp. z o.o. moich danych osobowych w postaci imienia i nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez The Humans Sp. z o.o. za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez The Humans Sp. z o.o. w celu prowadzenia działań marketingowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne.