Według źródła danych typu open source wielkość światowego rynku FMCG wyceniono na 11 490,9 miliardów dolarów w 2021 roku. Mając na uwadze szybki i konsekwentny rozwój rynku eksperci prognozują, że do 2031 roku osiągnie on wartość 18 939 miliardów dolarów. Ze względu na tak duży udział w rynku, branża FMCG ulega silnemu nasyceniu.
Znaczenie i zalety marketingu cyfrowego dla branży szybkozbywalnych towarów konsumpcyjnych są już oczywiste. Coraz więcej konsumentów woli kupować produkty w internecie nie wychodząc z domu, niż odwiedzając sklepy fizyczne. Pandemia Covid-19 również przyspieszyła tę tendencję.
Wzrost wykorzystania mediów społecznościowych wpłynął na sposób, w jaki firmy docierają do klientów i angażują ich. Tradycyjne podejście w mediach offline nadal może świetnie działać, ale z moich obserwacji wynika, że kampanie cyfrowe mogą zdziałać cuda. Poniżej przedstawię kilka kreatywnych przykładów.
L’Oréal wykorzystał tę strategię, aby zdobyć zaufanie i lojalność klientów, pokazując życie wewnątrz swojej firmy. Udostępniając hashtag #lifeatloreal w mediach społecznościowych, L’Oréal chciał pokazać prawdziwe życie swojego zespołu. Strategia ta pokazuje proces powstawania produktu i jego ludzi. Ponadto #lifeatloreal służy również do przedstawienia kultury firmy oraz przekazania wiadomości o wiarygodności swoich członków zespołu i produktów.
Radzenie sobie z problemami świata to zbyt duża misja dla jednej marki, ale rozpoczęcie od zrobienia czegoś w ramach społeczności może pozytywnie wpłynąć na jej wizerunek. Dzisiejsi klienci są dość wrażliwi na kwestie społeczne. Chętniej patrzą na marki, które poprzez kampanie lub inicjatywy niosą świadomość i szerzą życzliwość.
W Indonezji jest wiele marek FMCG, które próbują wybrać tę drogę. Weźmy za przykład Pepsodent firmy Unilever. Zorganizowali kampanię o nazwie #PahlawanSenyum, w ramach której przekażą 1,5% swojego zysku na wsparcie zdrowia jamy ustnej sierot w Indonezji.
Tworzenie szumu za pomocą komunikatów bliskich sercu klientów wywrze zarówno pozytywne wrażenie na marce, jak i zwiększy liczbę zakupów, ponieważ klienci również chcą być częścią ruchu życzliwości.
W kontekście lojalności w branży FMCG firmy muszą skoncentrować się na spersonalizowanych doświadczeniach, analizie danych klientów i efektywnym zarządzaniu asortymentem oraz cenami. Ograniczone możliwości bezpośredniej interakcji z klientem wymagają innowacyjnych podejść do angażowania konsumentów.
W tym kontekście warto zwrócić uwagę na kampanię ZdrAPPka stworzoną przez grupę projektową The Humans dla Delikatesów Centrum. Kampania ta została oparta na mechanizmie zdrapywania w postaci digital w aplikacji mobilnej, przyniosła imponujące rezultaty. Liczba pobrań aplikacji oraz nowych aktywnych użytkowników wzrosła o 50% do miliona użytkowników i nadal rośnie. To pokazuje, jak kreatywne i innowacyjne podejście może przynieść realne korzyści dla firm działających w branży FMCG.

Zaangażowanie klientów B2C w branży dóbr szybkozbywalnych, wymaga ciągłego dostosowywania się do zmieniających trendów i oczekiwań klientów. Wykorzystanie nowych technologii, takich jak aplikacje mobilne oraz dobrze zaprojektowane kampanie marketingowe, przynoszą markom znaczące i policzalne korzyści.
Kiedy marka z ponad 100-letnią historią decyduje się na pełną transformację cyfrową, projektowanie nie jest już tylko kwestią estetyki czy użyteczności. Staje się sposobem na uporządkowanie złożonych procesów, integrację danych i zbudowanie jednego doświadczenia w miejscu, gdzie wcześniej działały odrębne systemy. Tak właśnie było w przypadku Rawlplug, globalnego producenta systemów zamocowań i elektronarzędzi, który powierzył The Humans zaprojektowanie spójnego ekosystemu cyfrowego: Punkt wyjścia: trzy światy, jeden ekosystem […]
AI w polskich firmach i urzędach Siedmiu z dziesięciu Polaków korzysta z AI regularnie. Brzmi imponująco? Problem w tym, że większość robi to bez jakiegokolwiek przeszkolenia, a często nawet bez wiedzy pracodawcy. Sztuczna inteligencja zagościła w naszej codziennej pracy. Tak wynika z najnowszych badań KPMG, które powinny być sygnałem ostrzegawczym dla każdej organizacji. W moim poprzednim artykule pisałem o tym, jak powszechne stało się używanie narzędzi AI w codziennej pracy – […]
Poproszę wycenę na
Dziękujemy za Twoją wiadomość :)
Już niebawem otrzymasz od nas ofertę na wybrane usługi.







Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez The Humans Sp. z o.o. moich danych osobowych w postaci imienia i nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez The Humans Sp. z o.o. za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez The Humans Sp. z o.o. w celu prowadzenia działań marketingowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne.