Mimo że pokolenie Z interpretuje i używa emotek inaczej niż inne pokolenia, większość użytkowników internetu postrzega je w podobny sposób. Ponadto jako element wizualny sprawiają, że twoja treść tekstowa staje się łatwiejsza do zrozumienia.
Komunikując się ze swoimi klientami tak, jak robisz to codziennie ze swoimi przyjaciółmi, możesz wzmocnić z nimi więź i dodać indywidualności swojej marce. Klienci są bardziej skłonni kupować od firm, których osobowość odpowiada ich własnej.
Wiele badań pokazuje, że wykorzystanie emotikon w celach marketingowych przynosi zaangażowanie. W agencji Zazzle Media stwierdzono, że posty na Facebooku z emoji otrzymują o 57% więcej polubień, o 33% więcej komentarzy i o 33% więcej udostępnień. Badanie przeprowadzone przez agencję MyClever wykazało, że maile z emoji w tematach są otwierane o 56% częściej niż maile z samymi tekstowymi tematami.
Wykorzystanie wyłącznie tekstu nie zawsze jest najlepszą strategią dla marki, jeśli chodzi o przyciągnięcie uwagi i wyróżnienie się. Ludzie preferują treści graficzne niż pisane. Dodanie do tekstu takich elementów wizualnych przyciąga uwagę i ułatwia jego zrozumienie.
Każda firma stara się jak najlepiej wykorzystać swój budżet. Dlaczego więc nie skorzystać z czegoś, co pozwoli bezpłatnie zwiększyć zaangażowanie i sprzedaż? Emoji są całkowicie darmowe w użyciu. Jedynym zasobem, którego wymagają, jest czas. Potrzebujemy czasu, aby wybrać właściwe emotikony, prawda?
Pod koniec grudnia 2021 roku gra Wordle stała się viralem w mediach społecznościowych. Ma prosty design z blokiem składającym się z 30 kwadratów i klawiaturą literową na dole. Celem gry jest odgadnięcie tajemniczego pięcioliterowego słowa w maksymalnie sześciu próbach. Po wpisaniu słowa kolor płytek zmieni się, aby pokazać, jak blisko byłeś odgadniętego słowa:
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
— OREO Cookie (@Oreo) January 26, 2022
⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️
⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
Not Wordle, just a Double Stuf OREO
Gra pozwala na dzielenie się swoimi wynikami z obserwującymi na Twitterze. Użytkownicy zaczęli publikować posty o grze w humorystycznym tonie. Chodzi o to, aby pokazać coś, co przypomina płytki Wordle za pomocą emoji i napisać: „to nie Wordle, to po prostu…”.
🟣🔵🟢🟣🔴🟠🟣🔵🟢
— McDonald’s (@McDonalds) January 28, 2022
🔴🔴🟣🔵👦🔴🟠🔴🟣
🟢🔵🟢🟣🟠🔴🔵🟢🟡
🟠🔵🟡🟢🔴🟣🔵🔴🟣
not a wordle, just a random kid in the ball pit
Takie znane marki jak Oreo i McDonald’s wykorzystały ten trend, aby nawiązać kontakt ze swoimi klientami. Prosty pomysł i odrobina kreatywności pozwoliły pokazać swojej publiczności, że śledzą trendy. Rezultat? Zwiększona liczba polubień i retweetów. Co najważniejsze, te posty wyglądały naturalnie w ich kanałach i były związane z docelową grupą odbiorców marki.
W 2015 roku marka Domino’s Pizza uruchomiła kampanię o nazwie Domino’s AnyWare, która pozwalała ludziom zamawiać ulubioną pizzę, wysyłając w Twitterze emoji pizzy. Kampania okazała się sukcesem. AnyWare pomogła Domino’s Pizza osiągnąć i przekroczyć cel, jakim było otrzymywanie 50% wszystkich zamówień w formie cyfrowej oraz zwiększenie sprzedaży. W efekcie sprzedaż marki wzrosła o 10,5% w porównaniu z poprzednim rokiem.
🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕send🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕pizza🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕plz🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕
— Domino’s Pizza (@dominos) May 27, 2021
Quizy w takiej formie nie są nowością. Można je znaleźć na prawie każdy temat: film, serial telewizyjny, piosenka, książka, zespół, celebryta, kraj, miasto i wiele innych. YouTuberzy z powodzeniem wykorzystują je w swoich programach, a takie marki jak Netflix tworzą quizy, aby angażować swoich obserwatorów.
Netflix Emoji Quiz – can you guess these titles?
— Netflix ANZ (@NetflixANZ) July 17, 2018
1. 🔚🤬🌏
2. 🍰🍪😂💅🏿🔨
3. 😂🤣🚘☕️
4. 🤷🏼♀️🤷🏻♂️🗺🌌🚀
5. 👦🏻🧒🏻👦🏿👧🏼🧒🏽👦🏽🏚🤡😈#WorldEmojiDay
Przed premierą filmu „Deadpool” w 2016 roku zespół marketingowy filmu uruchomił kreatywną kampanię reklamową – od stworzenia profilu Deadpoola na Tinderze, po billboard z niestandardowym zestawem emoji. Ryzyko opłaciło się, ludzie w sieci nie mogli doczekać się premiery filmu. Billboard z wizerunkiem czaszki, emotka kupy i litery „L” przyciągnął nawet uwagę komika Pattona Oswalta, który pochwalił twórców reklamy.
This idiotic/brilliant billboard is why I’m all in on the DEADPOOL movie. I’m an easy lay. pic.twitter.com/jSRorPvaCp
— Patton Oswalt (@pattonoswalt) January 13, 2016
Zespół marketingowy Deadpool nie zatrzymał się na billboardzie i wydał aplikację Deadpool Emoji z własnymi ikonami. Pomimo że nie była to najwygodniejsza aplikacja, spodobała się fanom Deadpoola i pomogła w rozpowszechnieniu informacji o filmie w sieci.
Zgodnie z badaniem HubSpot, niektóre emoji są bardziej efektywne w marketingu niż inne. Lista została stworzona po analizie 19 500 000 postów na LinkedIn, Facebooku, Twitterze i Instagramie.
Emoji, które najlepiej angażują publiczność:
Emoji, które zwiększają liczbę kliknięć:
Emojipedia – to encyklopedia emoji. Możesz posortować je według kategorii i skopiować.
Emojisaurus – tworzy emojigrams, czyli komunikaty przekazywane za pomocą emotikon
Get Emoji – to kolejna baza emoji. Możesz skopiować wybrane emoji i zobaczyć, jak będą wyglądać na różnych urządzeniach.
Dowiedz się jak wdrożyć AI w firmie, czym jest AI i jakie zastosowanie może mieć w firmie np. produkcyjnej. Może zwiększyć wydajność pracy Twojej firmy i jej zespołów. Co to jest AI? AI, czyli sztuczna inteligencja (ang. Artificial Intelligence ) to zespół cyfrowych dziedzin technologicznych opartych o cyfrowe sieci neuronowe, modele zachowań inteligentnych symulujących te zachowania, włączając w to również uczenie maszynowe (ang. machine learning), głębokie uczenie (ang. […]
Z tego artykułu dowiesz się, co oznacza bento i dlaczego jest kluczowe dla projektantów oraz jak zmienia podejście do projektowania interfejsów. Bento UI zmienia zasady gry, jeśli chodzi o strukturę projektowania. Opiera się na wizualnej hierarchii i organizacji. Wyróżnia się prostotą i efektywnością, co jest przepisem na sukces dla projektantów i użytkowników. Siatka układu interfejsu pomaga zorganizować zawartość strony w eleganckie sekcje. Każda sekcja to […]
Dziękujemy za Twoją wiadomość :)
Już niebawem otrzymasz od nas ofertę na wybrane usługi.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez The Humans Sp. z o.o. moich danych osobowych w postaci imienia i nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez The Humans Sp. z o.o. za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez The Humans Sp. z o.o. w celu prowadzenia działań marketingowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne.