Dowiedz się czym są poszczególne rodzaje badań UX oraz jaką rolę pełnią w nich respondenci. Sprawdź ile badań UX wykonał nasz zespół UX w 2022 roku. Respondenci w badaniach UX w 2022 roku byli w centrum działań naszego Teamu Badawczego.
W 2022 roku nasz Team UX odmienił słowo „respondenci” przez wszystkie przypadki kilka tysięcy razy. To wszystko za sprawą faktu, że w minionym roku odbyliśmy znaczną liczbę różnego rodzaju spotkań z respondentami w procesach UX-owych. Dzięki sporej ilości badań zmierzyliśmy się z wieloma zagadnieniami, wyzwaniami oraz problemami badawczymi, które w znacznym stopniu poszerzyły nasze doświadczenie produkcyjne w tym zakresie. Poniżej przedstawiam krótką charakterystykę narzędzi, które wykorzystywaliśmy oraz podsumowanie liczbowe w ich ramach.
Warsztat UX to narzędzie pozwalające na określenie wymagań projektowych, ram projektowych oraz obszarów funkcjonalnych z Klientem. Warsztat dodatkowo umożliwia przeprowadzenie różnego rodzaju ćwiczeń i zadań, których efektem / produktem są fundamentalne założenia projektowe. Tutaj przeczytasz więcej o Warsztatach UX.
Uczestnikami podczas naszych Warsztatów UX są zazwyczaj nasi Klienci. Ich rola podczas warsztatów polega na ustrukturyzowaniu posiadanej wiedzy na temat swojej organizacji lub produktu cyfrowego w czasie opracowanych przez nasz zespół ćwiczeń warsztatowych.
W 2022 roku przeprowadziliśmy w sumie 16 Warsztatów UX, które łącznie trwały 64 godziny robocze. Każdy organizowany przez The Humans Warsztat UX jest prowadzony przez minimum 2 moderatorów UX oraz kierownika projektu po naszej stronie.
Badanie FGI, czyli zogniskowany wywiad grupowy, to optymalne narzędzie dla pogłębienia i zebrania wiedzy od grupy użytkowników / respondentów. Tutaj przeczytasz więcej o Badaniach FGI.
Respondenci podczas badań FGI współpracują z moderatorami w grupie, według wcześniej opracowanego i dokładnie zaplanowanego scenariusza badawczego. Udane badanie FGI to spotkanie, na którym wywiązała się dyskusja między respondentami na dany temat lub zagadnienie. Podczas dyskusji udaje się zebrać najcenniejsze informacje.
W 2022 roku przeprowadziliśmy w sumie 20 badań FGI, które łącznie trwały 80 godzin roboczych. Każde organizowane przez The Humans Badanie FGI jest prowadzone przez minimum 2 moderatorów.
Badanie IDI, czyli pogłębiony wywiad indywidualny to najbardziej efektywne narzędzie pozwalające na zebranie wiedzy od poszczególnych respondentów w formie rozmowy indywidualnej. Tutaj przeczytasz więcej o Badaniach IDI.
Rolą respondentów podczas badań IDI jest odpowiadanie na pytania według wcześniej opracowanego scenariusza badawczego. Badanie indywidualne daje możliwość nawiązania lepszej relacji z respondentem i zebrania takiego rodzaju wiedzy, którą trudno byłoby pozyskać za pomocą badania FGI lub ankiety CAWI (indywidualny charakter badania sprawia, że respondentowi łatwiej dzielić się informacjami o swoich problemach z korzystaniem z rozwiązań cyfrowych).
W 2022 roku przeprowadziliśmy w sumie 35 badań IDI, które łącznie trwały 140 godzin roboczych. Każde organizowane przez The Humans Badanie IDI jest prowadzone przez minimum 2 moderatorów. Respondenci w badaniach FGI UX 2022 pełnili kluczową rolę.
W 2022 roku przeprowadziliśmy w sumie 35 badań IDI.
Ankieta internetowa CAWI to badanie prowadzone za pomocą ankiety elektronicznej do samodzielnego wypełniania. Ankieta może być osadzona wewnątrz serwisu / platformy online lub aplikacji mobilnej, z której korzystają respondenci. Celem badania jest zebranie wiedzy ilościowej, a kwestionariusz, który wypełniają respondenci, może agregować zagadnienia takie jak wiedza dotycząca parametrów częstotliwości, różnych poziomów preferencji i ocen określanych na podstawie skali liczbowej.
Tutaj przeczytasz więcej o Ankietach CAWI.
W 2022 roku przygotowaliśmy w sumie 6 ankiet CAWI, w których łącznie wzięło udział 1372 respondentów. Każda opracowywana przez The Humans ankieta CAWI zawiera wcześniej opracowany scenariusz pytań.
Raporty badawcze to obszerne dokumenty spinające zebraną wiedzę z całej Fazy Discovery projektu. Mają one zazwyczaj formę interaktywnego dokumentu PDF. Każdy opracowywany przez The Humans Raport UX zawiera szczegółowo opisane:
– metodologię badań,
– cele badawcze,
– metryki badawcze,
– narzędzia badawcze,
– obszary badawcze,
– charakterystykę respondentów,
– stany emocjonalne respondentów,
– wyniki badań,
– tablice porównawcze (w przypadku badań ilościowych).
W 2022 roku opracowaliśmy w sumie 6 Raportów badawczych UX, których łączna liczba stron wyniosła ponad 820.
W procesie UX-owym, jaki stosujemy w The Humans badania odgrywają kluczową rolę. Specyfika projektu oraz wydobycie wartościowej wiedzy wymagają nie tylko dobrania odpowiednich narzędzi badawczych, ale również określenia charakterystyki respondentów w celu ich prawidłowego zrekrutowania. W obszarze badań UX-owych, których celem jest tworzenie, optymalizacja oraz wdrażanie produktów cyfrowych, prawidłowe zorganizowanie Fazy Discovery ma fundamentalne znaczenie podczas wszystkich kolejnych faz projektowych. Poniżej prezentujemy kilka podsumowań liczbowych z przeprowadzanych przez Faz Discovery w 2022 roku:
Z tego artykułu dowiesz się, czym zajmuje się agencja user experience, co to są testy użyteczności oraz na czym polega badanie user experience (inaczej badanie ux). Co to jest user experience? User Experience to pojęcie, które oznacza doświadczenie użytkownika. Pojęcie zazwyczaj odnosi się do produktów cyfrowych, oprogramowania, aplikacji i rozmaitych systemów. Może być również stosowane w odniesieniu do zagadnień poprawy użyteczności produktów i przestrzeni w świecie rzeczywistym. Synonimem pojęcia User […]
W konferencji WaysConf 2023 wziął udział nasz UI&Design System Designer Krzysztof Rdzanek, który w kilku zdaniach zdaje Wam relację z wydarzenia. Z tego artykułu dowiesz się, jaki przebieg miała konferencja oraz jakie tematy były na niej poruszane. Konferencja WaysConf 2023 w Krakowie była jednym z wydarzeń w tym roku w stosunku do którego miałem ogromne oczekiwania. W końcu mnóstwo ludzi po fachu, projektantów, programistów. Jak się jednak okazało, moje oczekiwania zostały […]
Poproszę wycenę na
Dziękujemy za Twoją wiadomość :)
Już niebawem otrzymasz od nas ofertę na wybrane usługi.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez The Humans Sp. z o.o. moich danych osobowych w postaci imienia i nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez The Humans Sp. z o.o. za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez The Humans Sp. z o.o. w celu prowadzenia działań marketingowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne.