Dowiedz się czym są poszczególne rodzaje badań UX oraz jaką rolę pełnią w nich respondenci. Sprawdź ile badań UX wykonał nasz zespół UX w 2022 roku. Respondenci w badaniach UX w 2022 roku byli w centrum działań naszego Teamu Badawczego.
W 2022 roku nasz Team UX odmienił słowo „respondenci” przez wszystkie przypadki kilka tysięcy razy. To wszystko za sprawą faktu, że w minionym roku odbyliśmy znaczną liczbę różnego rodzaju spotkań z respondentami w procesach UX-owych. Dzięki sporej ilości badań zmierzyliśmy się z wieloma zagadnieniami, wyzwaniami oraz problemami badawczymi, które w znacznym stopniu poszerzyły nasze doświadczenie produkcyjne w tym zakresie. Poniżej przedstawiam krótką charakterystykę narzędzi, które wykorzystywaliśmy oraz podsumowanie liczbowe w ich ramach.
Warsztat UX to narzędzie pozwalające na określenie wymagań projektowych, ram projektowych oraz obszarów funkcjonalnych z Klientem. Warsztat dodatkowo umożliwia przeprowadzenie różnego rodzaju ćwiczeń i zadań, których efektem / produktem są fundamentalne założenia projektowe. Tutaj przeczytasz więcej o Warsztatach UX.
Uczestnikami podczas naszych Warsztatów UX są zazwyczaj nasi Klienci. Ich rola podczas warsztatów polega na ustrukturyzowaniu posiadanej wiedzy na temat swojej organizacji lub produktu cyfrowego w czasie opracowanych przez nasz zespół ćwiczeń warsztatowych.
W 2022 roku przeprowadziliśmy w sumie 16 Warsztatów UX, które łącznie trwały 64 godziny robocze. Każdy organizowany przez The Humans Warsztat UX jest prowadzony przez minimum 2 moderatorów UX oraz kierownika projektu po naszej stronie.
Badanie FGI, czyli zogniskowany wywiad grupowy, to optymalne narzędzie dla pogłębienia i zebrania wiedzy od grupy użytkowników / respondentów. Tutaj przeczytasz więcej o Badaniach FGI.
Respondenci podczas badań FGI współpracują z moderatorami w grupie, według wcześniej opracowanego i dokładnie zaplanowanego scenariusza badawczego. Udane badanie FGI to spotkanie, na którym wywiązała się dyskusja między respondentami na dany temat lub zagadnienie. Podczas dyskusji udaje się zebrać najcenniejsze informacje.
W 2022 roku przeprowadziliśmy w sumie 20 badań FGI, które łącznie trwały 80 godzin roboczych. Każde organizowane przez The Humans Badanie FGI jest prowadzone przez minimum 2 moderatorów.
Badanie IDI, czyli pogłębiony wywiad indywidualny to najbardziej efektywne narzędzie pozwalające na zebranie wiedzy od poszczególnych respondentów w formie rozmowy indywidualnej. Tutaj przeczytasz więcej o Badaniach IDI.
Rolą respondentów podczas badań IDI jest odpowiadanie na pytania według wcześniej opracowanego scenariusza badawczego. Badanie indywidualne daje możliwość nawiązania lepszej relacji z respondentem i zebrania takiego rodzaju wiedzy, którą trudno byłoby pozyskać za pomocą badania FGI lub ankiety CAWI (indywidualny charakter badania sprawia, że respondentowi łatwiej dzielić się informacjami o swoich problemach z korzystaniem z rozwiązań cyfrowych).
W 2022 roku przeprowadziliśmy w sumie 35 badań IDI, które łącznie trwały 140 godzin roboczych. Każde organizowane przez The Humans Badanie IDI jest prowadzone przez minimum 2 moderatorów. Respondenci w badaniach FGI UX 2022 pełnili kluczową rolę.
W 2022 roku przeprowadziliśmy w sumie 35 badań IDI.
Ankieta internetowa CAWI to badanie prowadzone za pomocą ankiety elektronicznej do samodzielnego wypełniania. Ankieta może być osadzona wewnątrz serwisu / platformy online lub aplikacji mobilnej, z której korzystają respondenci. Celem badania jest zebranie wiedzy ilościowej, a kwestionariusz, który wypełniają respondenci, może agregować zagadnienia takie jak wiedza dotycząca parametrów częstotliwości, różnych poziomów preferencji i ocen określanych na podstawie skali liczbowej.
Tutaj przeczytasz więcej o Ankietach CAWI.
W 2022 roku przygotowaliśmy w sumie 6 ankiet CAWI, w których łącznie wzięło udział 1372 respondentów. Każda opracowywana przez The Humans ankieta CAWI zawiera wcześniej opracowany scenariusz pytań.
Raporty badawcze to obszerne dokumenty spinające zebraną wiedzę z całej Fazy Discovery projektu. Mają one zazwyczaj formę interaktywnego dokumentu PDF. Każdy opracowywany przez The Humans Raport UX zawiera szczegółowo opisane:
– metodologię badań,
– cele badawcze,
– metryki badawcze,
– narzędzia badawcze,
– obszary badawcze,
– charakterystykę respondentów,
– stany emocjonalne respondentów,
– wyniki badań,
– tablice porównawcze (w przypadku badań ilościowych).
W 2022 roku opracowaliśmy w sumie 6 Raportów badawczych UX, których łączna liczba stron wyniosła ponad 820.
W procesie UX-owym, jaki stosujemy w The Humans badania odgrywają kluczową rolę. Specyfika projektu oraz wydobycie wartościowej wiedzy wymagają nie tylko dobrania odpowiednich narzędzi badawczych, ale również określenia charakterystyki respondentów w celu ich prawidłowego zrekrutowania. W obszarze badań UX-owych, których celem jest tworzenie, optymalizacja oraz wdrażanie produktów cyfrowych, prawidłowe zorganizowanie Fazy Discovery ma fundamentalne znaczenie podczas wszystkich kolejnych faz projektowych. Poniżej prezentujemy kilka podsumowań liczbowych z przeprowadzanych przez Faz Discovery w 2022 roku:
Z tego artykułu dowiesz się jak stosować AI w e-commerce, pozytywnie wpływając na doświadczenia konsumentów i procesy obsługi klienta. Sztuczna inteligencja staje się nieodzownym narzędziem w e-commerce i może wpłynąć na przyszłość tej branży. Wykorzystanie AI w E-commerce Jednym z obszarów, w których jako agencja wspomagamy się AI jest na pewno utrzymanie e-commerce lub jego budowa. Wykorzystanie tego typu rozwiązań na pewno daje naszemu klientowi możliwość optymalizacji pracy zespołu. […]
Czy kiedykolwiek używałeś emoji w swoich wiadomościach? Pewnie tak. Ten prosty i uniwersalny język jest zrozumiały dla wszystkich, a używanie emoji niedawno wyszło poza ramy komunikacji online. Często stosuje się je do różnych celów offline, od reklam na bilbordach i okładkach albumów po kolekcje odzieży. 17 lipca obchodzony jest Światowy Dzień Emoji. Z tej okazji postanowiliśmy podzielić się nietypowymi sposobami komunikacji marki. Dlaczego marki używają emoji? Są uniwersalne. […]
Dziękujemy za Twoją wiadomość :)
Już niebawem otrzymasz od nas ofertę na wybrane usługi.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez The Humans Sp. z o.o. moich danych osobowych w postaci imienia i nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez The Humans Sp. z o.o. za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez The Humans Sp. z o.o. w celu prowadzenia działań marketingowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne.