Z tego artykułu dowiesz się czy tworzenie MVP produktu ma sens, co to jest MVP oraz jaką rolę pełni w procesie tworzenia produktów cyfrowych.
Minimum Viable Product (MVP) to podstawowa wersja produktu nadająca się do publikacji. Produkt (MVP) powinien posiadać skrojone do minimum, jednak definiujące podstawowy zamysł, funkcje. Zadaniem stworzenia MVP jest zdobycie wczesnych użytkowników (early adopters) oraz dopasowanie produktu do rynku.
Po wydaniu produktu właściciel zbiera informacje, a następnie dodaje nowe lub usprawnia istniejące już funkcje mając pewność, że to, co powstanie, jest tym, czego potrzebują użytkownicy.
Główne zalety zbudowania MVP to:
Osobiście uważam, że zbudowanie produktu (niech produktem w tym wypadku będzie aplikacja) w fazie MVP powinno polegać na uruchomieniu minimalnym wysiłkiem aplikacji, która zbierze maksymalną ilość informacji zwrotnych od użytkowników.
Budowanie MVP powinno być jednak przekrojem całego procesu rozwoju aplikacji – nie tylko jednej produkcyjnej warstwy. To kluczowe podczas odpowiedzi na pytanie – jak dobrze zaplanować stworzenie MVP?
To naprawdę ważne… Skupiając się tylko na funkcjonalności i porzucając inne fazy rozwoju aplikacji, nie zbudujemy tego, co ma spełniać założenia MVP.
Przy budowaniu MVP należy skupić się na podstawowym pomyśle tak, żeby wpasować się w ideologię Lean Startup – zbudowaniu odpowiedniego produktu przy minimalnym budżecie w określonym czasie. W taki sposób można zbudować niewielkim kosztem aplikację, która przyciągnie „wczesnych użytkowników”, a ci zostawią nam feedback.
Jeśli mamy zebrać jak najwięcej informacji zwrotnej od użytkowników, aplikacja powinna być na to przygotowana. Statystyki używalności aplikacji powinny być czytelne i jednoznaczne, a użytkownicy powinni mieć możliwość oceny funkcjonalności, nawet na forum, grupie czy w samej aplikacji.
Koszty poniesione na zaprogramowanie aplikacji w pierwszym jej etapie są zazwyczaj najwyższe. Krótszy czas developmentu zdecydowanie więc obniży koszty powstania MVP. Środki, które zaoszczędzisz, będziesz mógł przeznaczyć na wprowadzanie funkcjonalności i rozwoju aplikacji po zebranym feedbacku.
Badania pokazują, że duża część aplikacji w sklepie Play czy Apple Store boryka się z problemami spowodowanymi błędami w interfejsie użytkownika czy słabą wydajnością. Gdyby najpierw skupić się na podstawowych funkcjonalnościach, budując MVP (nie zapominając o żadnej z faz rozwoju), można by takich problemów uniknąć.
Powyższy rysunek przedstawia założenia budowania MVP oraz sposób dojścia do finalnego produktu.
Wpisując w google frazę “mvp is” od razu pojawia nam się podpowiedź dead. Można przeczytać wiele artykułów na ten temat. Niektóre z nich pokazują źle zbudowany MVP, wskazując, że ten typ podejścia się nie sprawdza. Inne z nich MVP oceniają jako podejście przestarzałe – autorzy argumentują, że w obecnych czasach jest mnóstwo ekspertów, którzy są w stanie ocenić potrzeby rynku i wstrzelić się od razu w samo sedno. W mojej opinii MVP jest nadal niezwykle wydajnie działającym sposobem na zbudowanie dobrze skrojonej aplikacji, a udział ekspertów w jego tworzeniu sprawia, że takie hybrydowe rozwiązanie jest jeszcze skuteczniejsze.
Z tego artykułu dowiesz się jak stosować AI w e-commerce, pozytywnie wpływając na doświadczenia konsumentów i procesy obsługi klienta. Sztuczna inteligencja staje się nieodzownym narzędziem w e-commerce i może wpłynąć na przyszłość tej branży. Wykorzystanie AI w E-commerce Jednym z obszarów, w których jako agencja wspomagamy się AI jest na pewno utrzymanie e-commerce lub jego budowa. Wykorzystanie tego typu rozwiązań na pewno daje naszemu klientowi możliwość optymalizacji pracy zespołu. […]
Czy kiedykolwiek używałeś emoji w swoich wiadomościach? Pewnie tak. Ten prosty i uniwersalny język jest zrozumiały dla wszystkich, a używanie emoji niedawno wyszło poza ramy komunikacji online. Często stosuje się je do różnych celów offline, od reklam na bilbordach i okładkach albumów po kolekcje odzieży. 17 lipca obchodzony jest Światowy Dzień Emoji. Z tej okazji postanowiliśmy podzielić się nietypowymi sposobami komunikacji marki. Dlaczego marki używają emoji? Są uniwersalne. […]
Dziękujemy za Twoją wiadomość :)
Już niebawem otrzymasz od nas ofertę na wybrane usługi.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez The Humans Sp. z o.o. moich danych osobowych w postaci imienia i nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez The Humans Sp. z o.o. za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez The Humans Sp. z o.o. w celu prowadzenia działań marketingowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne.