Nasze zadanie polegało na opracowaniu systemu do zarządzania flotą pojazdów ciężarowych oraz kontenerów budowlanych. System miał wykorzystywać technologię do usprawnienia pracy dyspozytorów, lepszego monitorowania zasobów oraz automatyzacji procesów wewnątrz organizacji. W jego ramach powstała aplikacja internetowa dla dyspozytorów oraz aplikacja mobilna przeznaczona dla pracowników terenowych.
UX
System
UI
Beacon
Development
Mobile app
Największym wyzwaniem podczas realizacji tego projektu była analiza i zrozumienie dotychczasowego procesu zarządzania kontenerami i synchronizacją wielu załóg w jednym czasie. Udało nam się rozłożyć cały proces na czynniki pierwsze podczas serii Warsztatów Badawczych, w których brali udział specjaliści oraz pracownicy spółki Eneris. Badania nad personami oraz prace warsztatowe trwały 3 miesiące i ich owocem był obszerny Raport z listą rekomendacji, mających na celu optymalizację całego procesu poprzez digitalizację, możliwie na każdym jego etapie.
Jednym z głównych wyzwań było zbudowanie rozwiązania, które za pośrednictwem przyjaznego interface'u przypominającego kalendarz pozwoli dyspozytorom planować dni pracy dla wszystkich załóg, unikając pustych przebiegów. Optymalizacja ta miała poprawić rentowność obsługi logistycznej oraz wpłynąć pozytywnie na liczbę realizowanych w ciągu dnia zleceń.
Wymagająca praca pod presją czasu przyniosła świetne efekty. Wszystkie planowane na start aplikacji funkcjonalności zostały wdrożone i działają poprawnie. Zarówno wersja desktopowa, jak i aplikacje na iOS i Android, pomyślnie przeszły wszystkie testy wewnętrzne, fazę testów na wybranej grupie oraz zostały pomyślnie zweryfikowane w sklepach z aplikacjami.
Aby unowocześnić, zautomatyzować i przede wszystkim zoptymalizować maksymalnie jak to możliwe cały proces pracy zespołów planujących codzienne zadania załóg Eneris, zdecydowaliśmy się wykorzystać technologię beaconów, które przymocowane do 200 kontenerów łączą się za pomocą NFC i informują automatycznie kierowcę i dyspozytora, że dany kontener jest na wybranym samochodzie. Zakup, programowanie oraz zamocowanie beaconów należały również do zadań The Humans.
W każdym samochodzie specjalistycznym zamontowaliśmy dla załóg dedykowane tablety wraz z aplikacją mobilną. Za jej pomocą pracownicy terenowi oraz kierowcy komunikują się z dyspozytorami, zgłaszają ewentualne usterki, dowiadują się o trasie swojego przejazdu. Zakup, wdrożenie aplikacji oraz montaż urządzeń należały również do zadań naszego zespołu.
Cały projekt został przeprowadzony oraz wdrożony przez zespół The Humans. Od początkowej Fazy Discovery (badania jakościowe oraz Warsztaty UX) przez Fazę Creation (projektowanie makiet UX oraz projektów graficznych UI) aż po finalny Development (Frontend, Backend, integracje oraz wdrożenie). Po naszej stronie był również montaż wszystkich 1300 Beaconów na wszystkich kontenerach oraz samochodach wraz ze szkoleniem kadry pracowniczej spółki Eneris.
200
Beaconów na kontenerach
oraz samochodach ciężarowych
80
Tabletów mobilnych zamontowanych
w kokpitach samochodów ciężarowych
960
Roboczogodzin pracy nad
realizacją projektu
Dziękujemy za Twoją wiadomość :)
Już niebawem otrzymasz od nas ofertę na wybrane usługi.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez The Humans Sp. z o.o. moich danych osobowych w postaci imienia i nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez The Humans Sp. z o.o. za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez The Humans Sp. z o.o. w celu prowadzenia działań marketingowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne.