Z tego artykułu dowiesz się, czym zajmuje się agencja user experience, co to są testy użyteczności oraz na czym polega badanie user experience (inaczej badanie ux).
User Experience to pojęcie, które oznacza doświadczenie użytkownika. Pojęcie zazwyczaj odnosi się do produktów cyfrowych, oprogramowania, aplikacji i rozmaitych systemów. Może być również stosowane w odniesieniu do zagadnień poprawy użyteczności produktów i przestrzeni w świecie rzeczywistym. Synonimem pojęcia User Experience są frazy takie jak użyteczność, funkcjonalność, optymalizacja. User Experience jest pojemną dziedziną, która zawiera w sobie nie tylko aktywności czysto projektowe, ale również zadania mające na celu optymalizację, różnego rodzaju badania, warsztaty oraz testy. Wszystkie te czynności i aktywności UX mają na celu usprawnienie, optymalizację, ale również standaryzację danego produktu cyfrowego lub procesu, w sposób, który pozwoli użytkownikom swobodnie, w zrozumiały i świadomy sposób poruszać się po danym środowisku.
Agencja zajmuje się badaniem, analizą oraz optymalizacją procesów użytkownika oraz produktów cyfrowych. Agencja user experience posiada w swoich zasobach zarówno zestaw specjalistów, projektantów jak i odpowiednie narzędzia specjalistyczne do prowadzenia badań ux, testów użyteczności oraz projektowania zoptymalizowanych procesów i scenariuszy użytkownika. Narzędzia te możemy podzielić w ogólnym stopniu na:
Agencja user experience projektuje, planuje i przeprowadza testy użyteczności. Testy użyteczności są bardzo istotną techniką badawczą skoncentrowaną na użytkowniku. Ich celem jest weryfikacja sposobu jakim użytkownik posługuje się danym systemem, procesem lub aplikacją. W opozycji do testów użyteczności są testy i audyty eksperckie, które przeprowadzane są przez specjalistów danej branży, bez wykorzystania docelowych użytkowników. Agencja user experience posiada możliwość przeprowadzenia zarówno testów użyteczności jak i audytów eksperckich.
Oczywiście, agencja przeprowadza badania różnego typu, w zależności od rodzaju produktu oraz grupy docelowej przedsiębiorstwa, systemu lub aplikacji. Badania user experience możemy podzielić na badania ilościowe: np. ankiety internetowe CAWI, ankiety uliczne oraz badania jakościowe: np. wywiady swobodne IDI oraz zogniskowane wywiady grupowe.
Agencja user experience w swoim podstawowej ofercie powinna posiadać:
Podczas wyboru agencji user experience, której zadaniem będzie optymalizacja, zbadanie lub stworzenie od podstaw produktu, oprócz aspektów biznesowo-finansowych, warto będzie zwrócić uwagę na następujące elementy:
Z tego artykułu dowiesz się czym jest e-commerce bez barier – dostępność cyfrowa , jak prawidłowo korzystać i stosować zasady WCAG oraz jak dostępność wpływa na biznes. Łatwe porównywanie produktów, wygodna dostawa i szeroki asortyment w zasięgu jednego kliknięcia – wszystko to sprawia, że zakupy online stały się nieodłącznym elementem naszego życia. Nic dziwnego, że twórcy sklepów internetowych starają się zapewnić bezproblemową interakcję z ich serwisami. […]
Z tego artykułu dowiesz się jakiego rodzaju wsparcie w codziennej pracy Web Developera oferuje AI. Rewolucja trwa. To, że trwa rewolucja spowodowana wszelkimi narzędziami opartymi o AI jest pewne i napisano o tym już wiele. Pozwolę sobie przybliżyć działanie AI jako asystenta web developera w codziennej pracy. Jeżeli nie znasz tego tematu, to postaram się Ciebie z nim oswoić, a jeżeli stosujesz to narzędzie podczas swojej pracy, […]
Dziękujemy za Twoją wiadomość :)
Już niebawem otrzymasz od nas ofertę na wybrane usługi.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez The Humans Sp. z o.o. moich danych osobowych w postaci imienia i nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez The Humans Sp. z o.o. za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez The Humans Sp. z o.o. w celu prowadzenia działań marketingowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne.