User Experience to pojęcie, które oznacza doświadczenie użytkownika. Pojęcie zazwyczaj odnosi się do produktów cyfrowych, oprogramowania, aplikacji i rozmaitych systemów. Może być również stosowane w odniesieniu do zagadnień poprawy użyteczności produktów i przestrzeni w świecie rzeczywistym. Synonimem pojęcia User Experience są frazy takie jak użyteczność, funkcjonalność, optymalizacja. User Experience jest pojemną dziedziną, która zawiera w sobie nie tylko aktywności czysto projektowe, ale również zadania mające na celu optymalizację, różnego rodzaju badania, warsztaty oraz testy. Wszystkie te czynności i aktywności UX mają na celu usprawnienie, optymalizację, ale również standaryzację danego produktu cyfrowego lub procesu, w sposób, który pozwoli użytkownikom swobodnie, w zrozumiały i świadomy sposób poruszać się po danym środowisku.
Agencja zajmuje się badaniem, analizą oraz optymalizacją procesów użytkownika oraz produktów cyfrowych. Agencja user experience posiada w swoich zasobach zarówno zestaw specjalistów, projektantów jak i odpowiednie narzędzia specjalistyczne do prowadzenia badań ux, testów użyteczności oraz projektowania zoptymalizowanych procesów i scenariuszy użytkownika. Możemy je podzielić w ogólnym stopniu na:
Agencja user experience projektuje, planuje i przeprowadza testy użyteczności. Testy użyteczności są bardzo istotną techniką badawczą skoncentrowaną na użytkowniku. Ich celem jest weryfikacja sposobu jakim użytkownik posługuje się danym systemem, procesem lub aplikacją. W opozycji do testów użyteczności są testy i audyty eksperckie, które przeprowadzane są przez specjalistów danej branży, bez wykorzystania docelowych użytkowników. Agencja user experience posiada możliwość przeprowadzenia zarówno testów użyteczności jak i audytów eksperckich.
Oczywiście, agencja przeprowadza badania różnego typu, w zależności od rodzaju produktu oraz grupy docelowej przedsiębiorstwa, systemu lub aplikacji. Badania user experience możemy podzielić na badania ilościowe: np. ankiety internetowe CAWI, ankiety uliczne oraz badania jakościowe: np. wywiady swobodne IDI oraz zogniskowane wywiady grupowe.
Agencja user experience w swoim podstawowej ofercie powinna posiadać:
Podczas wyboru agencji user experience, której zadaniem będzie optymalizacja, zbadanie lub stworzenie od podstaw produktu, oprócz aspektów biznesowo-finansowych, warto będzie zwrócić uwagę na następujące elementy:
Z tego artykułu dowiesz się jak stosować AI w e-commerce, pozytywnie wpływając na doświadczenia konsumentów i procesy obsługi klienta. Sztuczna inteligencja staje się nieodzownym narzędziem w e-commerce i może wpłynąć na przyszłość tej branży. Wykorzystanie AI w E-commerce Jednym z obszarów, w których jako agencja wspomagamy się AI jest na pewno utrzymanie e-commerce lub jego budowa. Wykorzystanie tego typu rozwiązań na pewno daje naszemu klientowi możliwość optymalizacji pracy zespołu. […]
Czy kiedykolwiek używałeś emoji w swoich wiadomościach? Pewnie tak. Ten prosty i uniwersalny język jest zrozumiały dla wszystkich, a używanie emoji niedawno wyszło poza ramy komunikacji online. Często stosuje się je do różnych celów offline, od reklam na bilbordach i okładkach albumów po kolekcje odzieży. 17 lipca obchodzony jest Światowy Dzień Emoji. Z tej okazji postanowiliśmy podzielić się nietypowymi sposobami komunikacji marki. Dlaczego marki używają emoji? Są uniwersalne. […]
Dziękujemy za Twoją wiadomość :)
Już niebawem otrzymasz od nas ofertę na wybrane usługi.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez The Humans Sp. z o.o. moich danych osobowych w postaci imienia i nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez The Humans Sp. z o.o. za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez The Humans Sp. z o.o. w celu prowadzenia działań marketingowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne.